Inkl. moms Ekskl. moms

FAQ - ofte stillede spørgsmål

Opdateret juli 2020
Herunder finder du svarene på de spørgsmål, vi typisk får fra vores brugere.

1. Hvordan opretter jeg mig som bruger?

Private besøg
Der er ikke krav om login, hvis du er privat besøgende. Alle kan bestille varer i webshoppen.

Borger med bevilling
Når vi modtager en bevilling sender vi automatisk et velkomstbrev med dine login oplysninger. Vi anbefaler, at du anvender NemID som login.

Øvrige brugere
Ønsker du at blive registret som bruger og få et personligt login, bedes du kontakte kundeservice på tlf. 86 109 109 eller via e-mail info.dk@onemed.com

Som registreret bruger (logget på) får du adgang til udvidet funktionalitet, som kan give overblik og optimere dine arbejdsgange.

Har du en bevilling fra kommunen er det vigtigt, at du logger dig på, da ordren ellers vil blive betragtet som en egenbetalingsordre.

2. Hvorfor kan jeg ikke logge på med mit NemID?

Første gang du anvender NemID som login, skal du være ekstra opmærksom på det du taster. Når NemID har godkendt det tastede, skal du i næste fase taste dit cpr. nummer for at få adgang til din bevilling. Vær opmærksom på, at du får tastet dit 10 cifrede cpr. nummer uden bindesteg. Det kan også være, at der er sket en fejl, så din bevilling ikke længere er aktiv hos os. Kontakt kundeservice, som kan hjælpe dig til.

3. Hvorfor kan jeg ikke logge på med mit brugernavn og adgangskode?

Det kan være, at du ikke er oprettet hos os eller måske har tastet forkert. Brug evt. funktionen "Glemt adgangskode" for at få tilsendt en midlertidig adgangskode. Hvis du fortsat har problemer, bedes du kontakte kundeservice.
Bemærk at private ikke skal logge ind.

4. Er det muligt at ændre i mine bevilligede varer på hjemmesiden?

Nej, man kan ikke ændre i sine bevilligede varer. Ønskes andre varer på bevillingen kan dette kun ske via kontakt til kommunen.

5. Hvilke priser vises?

Når du er logget på, ser du altid den aftalte pris.

Er du bevillingshaver vil det kun være muligt at se priser på dine varer til egenbetaling. Varer dækket af en bevilling vil fremgå som 0 kr.

6. Hvordan bestiller jeg varer?

Der findes en vejledning i bestilling af varer nederst på vores hjemmeside. Her finder du let den vejledning, som passer til din brugertype. Bemærk at guiden løbende opdateres i takt med at ny funktionalitet implementeres.

Anvend produkthierakiet eller søgefunktionen til at fremsøge det ønskede produkt.

7. Er det muligt at få mine varer leveret på en anden adresse end den, der er registreret i systemet?

Brugere med login
Du vil altid få dine varer leveret til den adresse, der er registreret. Ønsker du at få leveret til en anden adresse (f.eks. sommerhus) skal dette tilrettes i ordreflowet, hvor leveringsadressen er angivet (evt. midlertidig adresse). Har du en bevilling hos os, kan du du benytte dig af "Valgfrit udleveringssted".

Brugere uden login
Udfyld din adresse i ordreflowet, så får du mulighed for at vælge mellem en lang række af udleveringssteder. Du modtager info om din pakke via sms og e-mail, når din pakke ligger klar til dig.

8. Hvordan betaler jeg for min ordre?

Borger med bevilling
Du betaler kun for varer, som ikke foreligger på bevillingen (egenbetalingsvarer). Disse varer betales lettest med dankort.

Kunder der ikke er logget ind, har kun mulighed for at betale med dankort. Når forsendelsen er pakket og afsendt trækker vi beløbet fra din konto. Du vil herefter modtage en kvittering for det betalte beløb via e-mail.

9. Hvordan kan jeg se, om ordren er gået igennem?

Du vil som udgangspunkt altid se en bekræftelse på dit køb på skærmen. Når du i ordreflowet indtaster din e-mail modtager du automatisk en ordrebekræftelse via mail.

Brugere med login
Alle brugere der er logget ind på vores hjemmeside og har bestilt varer, vil altid i fanen til venstre under ”Ordrehistorik” kunne følge ordrer og se hvilke varer, der er bestilt.

10. Hvornår kommer min pakke til leveringsadressen?

I ordreflowet kan du angive et ønske til leveringsdato.

Vi anvender PostNords track & trace funktionalitet, og du modtager, ved afsendelse af varen fra OneMeds lager, en e-mail med information om din forsendelse. Her kan du følge pakken indtil den kommer frem til leveringsadressen. Hvis du indtaster et mobilnummer på ordren sender PostNord en SMS, når pakken er på vej (ikke i tidsrummet ml. kl. 20.00 og kl. 8.00). Leveringsoplevelsen kan anmeldes på Trustpilot.

Hvis pakken ikke kan udleveres, får man en almindelig pakkeanmeldelse. Afhentes pakken ikke inden 5 dage, sendes en ny SMS.

11. Hvad sker der med min bestilling, hvis jeg afbryder og logger på igen?

Hvis man logger af hjemmesiden og endnu ikke har afsluttet ordren, forsvinder alle de varer, som var lagt i indkøbskurven. Du skal derfor logge dig på og foretage din bestilling igen.

12. Favoritsider i din browser

Når du opretter en favoritside til OneMeds hjemmeside, er det vigtigt, at du ikke er logget ind. Skriv kun https://www.onemed.dk. Yderligere tekst fx .../Produkter/14304.1 - vil resultere i, at du systemet arbejder ustabilt uden de nyeste opdateringer.

13. Optimeret til nyere browsere

OneMeds e-bevillingssystem og webshop er optimeret til nyere browsere. Anvender du ældre versioner, vil du få en pop-up og blive opfordret til at opgradere din version (alternativt vil knapper og udviklet funktionalitet ikke fungere optimalt).
- Internet Explorer 10.0
- Internet Explorer 11.0
- Google Chrome
- Firefox

Har du ikke fået svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte OneMed via telefon:

Kommune og privat salg 86 109 109
Borgere med diabetes 87 425 699
Acute Care  86 107 107
General Care 87 425 678
Websupport  87 425 680

Eller på e-mail info.dk@onemed.com

Hjælp os med at forbedre vores hjemmeside ved at bedømme ovenstående spørgsmål/svar. Vi vil meget gerne vide, om du fik svar på netop dit spørgsmål.
På forhånd tak for din hjælp.

Bedøm os eller send os dit spørgsmål til info.dk@onemed.com